woensdag 26 maart 2014

Wat aandacht krijgt, groeit en bloeit: sociale media bingo 3.0 #cviov

Op dinsdag 7 juni 2011 plantte ik tijdens de alumni bijeenkomst van de Beroepscomponent Leerkracht een zaadje: de sociale media bingo. Bij de voorbereiding van deze alumni bijeenkomst was al snel duidelijk dat het gebruik van sociale media in de les meer AANDACHT nodig had binnen ons college. Ik ging op zoek naar een inspirerende en motiverende manier om een workshop sociale media op te zetten. De sociale media bingo werd geboren. Toen nog 15 tools. Het ZAADJE was geplant: sociale media bingo 1.0.



In januari 2013 kreeg ik de tijdens de week van de sociale media van het Consortium voor Innovatie de kans om meer ZON te laten schijnen op de sociale media bingo. Het ZAADJE begon verder te groeien. Er werd zelfs een tweede workshop georganiseerd die ik samen met Karin Winters verzorgde. Nu 20 tools. De genen van het zaadje bleken krachtig genoeg om te overleven. Meer en meer zonlicht maakte dat het zaadje uitgroeide tot een krachtige PLANT: sociale media bingo 2.0.



De afgelopen 15 maanden heb ik de kracht van de sociale media bingo 2.0 vele malen GEOOGST. Binnen de beroepscomponent leerkracht is de bingo al 2 jaar een vast onderdeel van het curriculum. Binnen een van de afdelingen van ons college heb ik de bingo gebruikt tijdens een studiedag. Bij Malmberg en Visio heb ik de bingo gespeeld. Ook op het MBO Btg ESB&I congres heb ik de bingo gebruikt. De sociale media bingo 2.0 GROEIDE & Bloeide.

Interessant om te zien is dat vele malen een STEKJE gebruikt is van deze mooie PLANT. Trainers en docenten uit het land hebben een stekje gebruikt om een eigen versie te maken van deze bloeiende PLANT. Diverse varianten ontstonden door de GROENE VINGERS van Antoine van Dinther, Harm Hofstede, Stefan van der Weide, Karin Winters, Bart Hoogendijk en Willem Karssenberg. Er ontstonden versies 2.1, 2.2, 2.3, et cetera. Varianten gericht op het onderwijs en vak van bovenstaande TUINIERS.



De LENTE is begonnen. Het seizoen van de vruchtbaarheid en de tijd om te opnieuw ZAAIEN. Dus tijd voor een "nu nog beter" ZAADJE dat geplant kan worden, hopelijk een goede OOGST opbrengt en weer veelvuldig GESTEKT gaat worden. Tijd voor de sociale media bingo 3.0.

Wil jij de VRUCHTEN PLUKKEN van deze workshop en zelf hiermee aan de slag gaan of een eigen STEKJE planten kom dan donderdag 3 april van 10:45 – 11:45 meespelen in Dexter 30. Natuurlijk maak je kans op echte prijzen zoals dat bij een bingo hoort ;-))

Voor meer informatie: Lerenontrafeld.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten