maandag 31 maart 2014

Mise en place

Pan Bagnat Mise en Place (bron)
In mijn vakgebied, koken, is het begrip mise en place een kernbegrip. Het betekent de voorbereidingen die je maakt om uiteindelijk de maaltijden aan gasten te kunnen serveren.

Is je mise en place niet in orde? Dan ga je, in vaktermen, de zeik in. Waar ik mijn leerlingen dus van probeer te overtuigen, is dat een goede voorbereiding de sleutel tot een succesvolle uitvoering is. Maakt niet uit wat je gaat doen.

Mijn mise en place voor de CVI-conferentie bestaat uit, naast de voorbereiding van mijn eigen workshop, een keuze voor presentaties waar mijn  thema voor deze conferentie aan de orde komt. Dat thema is, kort samengevat: toekomst.

Ik ben geinteresseerd in de nabije toekomst van het onderwijs in het mbo en ben benieuwd naar wat daar over bedacht wordt. Daarnaast zal het wel wennen zijn dat er dit jaar maar vijf presentatierondes zijn. Mis je er een, dan hakt dat er gelijk goed in. Een extra reden om een kritische keuze te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten