dinsdag 1 april 2014

Keynoters

Twee jaar geleden koos ik niet voor een Master maar voor een studie “op maat” (waarbij ik zelf de maat was). Iets met Sociale Media en ICT moest het worden. Ik heb een meedenkende manager die zag dat deze keuze heel goed bij me paste.

Na een paar maanden werd het tijd voor een goed gesprek. "Je kunt voor jezelf wel allerlei leuke dingen bedenken", zei de manager (soort geciteerd) maar er is één leerdoel waaraan je moet voldoen: over twee jaar geef je een workshop op “Dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT”.

"Malloot", riep ik (soort geciteerd). "Daar treden echte keynoters en socialemediahotemetoten op". Ik moet toegeven dat ik toen nog niet lang wist wat een keynoter was maar had er al eentje in levenden lijve ontmoet. En al kende ik inmiddels een aantal spraakmakende en inspirerende socialemediamensen; dit leerdoel leek me toch een brug te ver. "Je wilde je toch meer profileren?", vroeg mijn manager vilein.

Ik dacht: ik profileer mezelf wel een beetje leuk op de achtergrond. Maar ik kreeg gaandeweg veel duwtjes in de rug via verschillende (edu-bloggers) ontmoetingen en Twitter. Nee, ik hoef geen mensen te bedanken: degenen waar het om gaat weten dat ze me aangemoedigd hebben. Alleen zìj weet het niet: Ellen Elemans van het CVI. Zij zei:
“Er zijn ook hele kleine ruimtes in de Brabanthallen”.

Dus zie, lieve lezer: Wie staat daar samen met Ashwin Brouwer geprogrammeerd op woensdag?
Moi!

Lang leve de sociale media!

1 opmerking: