donderdag 3 april 2014

Interactief presenteren met Plickers

Ik was al een tijd aan het nadenken over mijn presentatie van deze ochtend. Ik wil mijn presentaties altijd wat interactief vormgeven. Er zijn allerlei voorbeelden van tooltjes waarmee deelnemers aan een workshop kunnen stemmen via een device. Vaak toch wat gedoe, een instelling verkeerd, een netwerk dat niet goed afgestemd is, mensen die geen verbinding hebben, lange codes, die ingegeven moeten worden.

Vorige week zag ik plotseling een tweet voorbij komen van, ja van wie ook weer? over Plickers(https://www.plickers.com). Plickers biedt een mogelijkheid om te stemmen, zelfs om te toetsen zonder dat deelnemers een device nodig hebben. Een slimmerik is op het idee gekomen om gebruik te maken van QR-codes waarin een uniek nummer en, afhankelijk van de positie, een A, B, C of D wordt weergegeven. Richt een groep in in de online omgeving, maak wat vragen en deel de QR-codes uit. Als je een vraag stelt in de groep, houdt iedereen de kaart met de QR-code in de lucht. Met je mobiel scan je de groep en de resultaten verschijnen meteen in beeld. Dat wordt real-time doorgestuurd aan de website, die je bij je presentatie kunt laten zien. Bingo!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen. Dat ga ik eens proberen. Hoe groot kan de groep zijn die je met je mobiel scant?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil wat producten morgenmiddag. Ik zou graag een HD-printer kopen en daarbij een redelijk geprijsde 4 gietijzeren tattoo machines zullen beter zijn.

    BeantwoordenVerwijderen