vrijdag 4 april 2014

Iedere docent ict-competent, kan dat?

Gisteren gaf ik samen met Frouke Visser (Centrum voor Nascholing) en Carolien Nieuwenhuizen (ROC Nova College) onze workshop Iedere docent ICT-competent, kan dat? We gingen hier in op onze leergang over ict in het onderwijs die we in het kader van een LB-LC traject al enkele jaren aanbieden. Wil je weten waar je de presentatie en andere opbrengsten kan vinden, klik dan even verder.




De start van de workshop verliep helaas niet helemaal volgens plan, omdat ik op mijn laptop geen internet aan de praat kreeg. Ook de toegesnelde ict-ondersteuning stond voor een raadsel. Uiteindelijk had ik toch een draadloze verbinding, maar die was dusdanig traag dat ons plannetje rond het invullen van Google Forms en een Todaysmeet als backchannel in duigen viel. Het publiek pakte het gelukkig goed op en we hebben vooral veel van gedachte gewisseld en veel vragen beantwoord.

Wil je onze presentatie zien? Kijk dan op Slideshare. Verder waren er uiteindelijk toch nog aardig wat vragen via Todaysmeet binnengekomen. Schroom niet om ook daar je vragen toe te voegen als je die over onze leergang mocht hebben. Alle vragen hebben we intussen verzameld en beantwoord op een padlet wall. Als je zelf belangstelling hebt in het volgen van de leergang, kijk dan even op de site van het Centrum voor Nascholing.

Ik vond de verschillende webtools die we gebruikt hebben een fijne toevoeging aan de workshop. Zo kun je achteraf ook nog eens terug kijken en reageren, dus dat ga ik nog wel vaker gebruiken. Ik ben blij met de grote groep belangstellenden, de respons die we van hun hebben gekregen en kijk met veel plezier terug op een geslaagde workshop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten