donderdag 3 april 2014

Samen een stuk mediawijzer!

Deelnemers samen mediawijzer!
Het zit er alweer op! Twee dagen vliegen voorbij en in die twee dagen mocht ik twee workshops verzorgen. Over ronde 1 heb ik vanochtend geschreven, nu tijd voor ronde 2!
In de prachtige van Lanschotzaal gaf ik samen met mijn collega Pieterke Donkerbroek de deelnemers van de workshop een inkijkje in het lesprogramma 'Mediawijsheid in het mbo' dat ik gemaakt heb vanuit mijn initiatief Social media in het mbo. Natuurlijk had ik het lesprogramma gedurende dat uur kunnen toelichten met een presentatie van 60 slides, maar daar kiezen wij bij het Friesland College liever niet voor. Wij kiezen graag voor praktijk, doen en ervaren! Dus had ik een aantal thema's uit het programma gehaald met daarbij een zestal vragen. De deelnemers gingen in groepen deze vragen bespreken om samen tot een mediawijze conclusie te komen en die vervolgens te presenteren aan de rest!


Fantastische gesprekken, meningen, standpunten, discussies en bewustwording waren slechts enkele resultaten van deze opdracht. Het leefde behoorlijk en het liet zien dat het thema mediawijsheid niet gemakkelijk is, maar wel belangrijk is voor ons allemaal! Dus wacht niet af en organiseer je eigen workshop met deze kaarten, heb het erover met je collega's maar ook zeker met je studenten! Of nog beter, start met het lesprogramma en dan worden we samen een stuk mediawijzer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten