woensdag 2 april 2014

Ervaringen van Hanzie54 bij conferentie Groei en Bloei CVI

Wat zijn nu mijn ervaringen (als Blogger) op zo'n conferentie? En waar moet je over schrijven ? Ik hou het maar even bij mezelf. Dat andere idee komt in een volgend blog wel. De sfeer: gemoedelijk en leergierig. Ik kom veel bekenden tegen. Dan blijkt dat je dus al wat langer in het (MBO)onderwijs meeloopt en inmiddels een 'reputatie' hebt opgebouwd.

Na de opening volg ik de eerste bijeenkomst van Wilfred en Erno. Het belangrijkste item daar is toch weer:  ICT helpt het onderwijs beter te organiseren of vorm te geven, maar ben je bewust van hoe het in te zetten is. Kijk naar je omgeving, je studenten en jezelf en bepaal op grond daarvan hoe je er bewust mee omgaat.

Voor Peter Heerschop, ingehuurd door mijn oude (part-time) werkgever Edu'actief, was ik te laat, dus schuimde ik wat rond en kwam terecht bij een presentatie van ROC de Leijgraaf over een 'Studieflow', een on line rekenprogramma van een enthousiast klein bedrijf dat me uitstekend inzetbaar lijkt voor BBL en/of contract onderwijs. Met name de manier waarop adaptief onderwijs via deze tool vorm krijgt is een pré.

En dan moest ik daarna zelf aan de bak. Ervaringen van weblectures/kennisclips bij het MBO. De workshop verliep naar mijn gevoel prima.  Er is zeker behoefte aan  meer uitwisseling op dit terrein, dat ga ik oppakken met het Deltion College dat hier ook al actief op is. In een vervolgblog kom ik hierop zeker terug.
Nu nog een link naar de Prezi en een voorbeeld lecture.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten